Úvod Import Články Všeobecné informace-vodné-stočné

Co mám dělat, když se mi nezdá vyfakturované množství vody ?

19. září 2008

Co mám dělat, když se mi nezdá vyfakturované množství vody ?

Pokud se Vám zdá nepřiměřeně vysoké fakturované množství v m3, doporučujeme Vám následující postup:

Zkontrolujte konečný stav vodoměru uvedený na faktuře s konečným stavem vodoměru, kterým měříme spotřebu pro Vaši nemovitost.Pro fakturaci používáme pouze celé m3 na válečkovém počítadle a ne desetiny,setiny nebo ještě menší jednotky. Celé m3 jsou na vodoměru opticky odděleny různými způsoby podle konkrétního typu a velikosti vodoměru (např. desetinou čárkou, rámečkem nebo barvou číslic - celé m3 jsou černé, menší jednotky červené).

Jestliže stav na vodoměru neodpovídá údaji faktury s připočtením přiměřeného množství za dobu uplynulou od odečtu může jít o chybný odečet, nebo samoodečet. V případě, že stav odpovídá ale je nepřiměřeně vysoký jde pravděpodobně o únik za vodoměrem na vnitřním vodovodu. Typickým místem jsou možné praskliny pod podlahou, v zemi nebo vada spotřebičů (např. pojišťovací ventil bojleru, nebo pračky).

Test je poměrně jednoduchý i pro laika.

Uzavřete všechny spotřebiče vody a podívejte se na vodoměr. Pokud se vodoměr otáčí jde o únik . Méně častou variantou je napojení „jiného odběratele„ na Váš vnitřní rozvod vody.Jestliže vodoměr při testu stojí, může být zvýšená fakturace způsobena krátkodobým zvýšením spotřeby (celé odpoledne zapomenutý otevřený kohout v prádelně aj.), nebo vadnou funkcí vodoměru.

K odstranění úniku na doporučujeme se obrátit na odbornou instalatérskou firmu a prověřit vnitřní rozvody.

Vodoměry běžně užívané k fakturaci mají měřící ústrojí poháněné vodou, takže se nemůže stát, že by se vodoměr točil, aniž by jím voda protékala. Může však v ojedinělých případech (nejčastěji při zanesení) měřit vyšší množství , než je stanoveno technickými předpisy.

Bližší informace jsou uvedeny v kapitole o přezkoušení vodoměru.

Případné nesrovnalosti, připomínky, nebo reklamace vám pomůže vyřešit Zákaznický útvar

 

Otevírací doba zákaznického centra

pondělí

8 - 17
úterý 8 -14
středa 8 - 17
čtvrtek zavřeno
pátek 8 - 11
 
Vyjadřovací služba

Stavíte nebo rekonstruujete? Potřebujete zákres existence vodohospodářských sítí? Potřebujete vyjádření k projektové dokumentaci pro územní řízení nebo vyjádření k  projektové dokumentaci pro stavební řízení?Jednoduchým vyplněním formuláře si o ně můžete zažádat.

Důležité kontaky

Zákaznické linky:

601 273 273

841 11 12 13

Napište nám

Hlášení odečtů: formulář

Rezervace schůzky