Úvod › Média › Tiskové zprávy › Archiv TZ › Tiskové zprávy 2012 ›
19. říjen 2012
(tisková zpráva, 19.10.2012)
Královéhradecká provozní, a.s. oslovila základní školy v královéhradeckém regionu s nabídkou instalace pítek pro děti. Jedná se o pítka, která dětem poskytují možnost natočit si „vodu z kohoutku“.
V první fázi jsme oslovili školy s návrhem spolupráce a možnosti instalace pítek ve školách. Osloveny nebyly jen školy z Hradce Králové, ale z celé námi zásobované oblasti. Nakonec byla pítka nainstalována na přibližně 20 základních školách v Hradci Králové, Novém Bydžově, Černilově, Třebechovicích pod Orebem, Libčanech, ale třeba také v Hlušicích.
Během října a listopadu minulého roku docházelo k samotné instalaci, kterou zajišťovala hradecká společnost HK Plus s r.o., která je zároveň dodavatelem přístrojů a která se nemalou měrou na celém projektu podílí.
A jaké jsou první reakce škol, které pítka používají: „nabídne žákům čerstvou vodu z kohoutku, zaručí pitný režim“; „myšlenka projektu je chvályhodná a správná“; „díky instalaci pítka vedeme žáky k šetření s vodou, uvědomují si i zlepšenou kulturu používání vody“.
„Musím přiznat, že jsem byl velmi mile překvapen obrovským zájmem ze strany základních škol a jejich chutí se do projektu zapojit,“ dodává k tomu Jakub Hanzl, generální ředitel společnosti.
Poté nás napadlo spojit projekt voda do škol s důležitými preventivními programy, které poskytuje sdružení ProstorPro. Vedle pitného režimu tak poskytují pítka i další přidanou hodnotu. Informují žáky a učitele o Preventivních programech SPIRÁLA, které pomáhají v hradeckých školách předcházet a řešit problémy jako je šikana, návykové látky nebo alkohol. Pracovníci programů také pomáhají nastavit zdravou komunikaci nebo dobré vztahy v třídním kolektivu. „Společnost Královéhradecká provozní nás finančně podporuje čtyři roky a velmi nás nabídka zviditelnit naše aktivity právě na pítkách potěšila. Je to dobrý způsob, jak prezentovat naší e-poradnu, která slouží žákům i učitelům při řešení problémů v oblasti rizikového chování. Pozitivně vnímám i to, že s naším dárcem nacházíme další způsoby spolupráce,“ dodává k projektu David Petr z občanského sdružení PROSTOR PRO, které Preventivní programy SPIRÁLA realizuje.
Otevírací doba zákaznického centra
pondělí |
8 - 17 |
úterý | 8 -14 |
středa | 8 - 17 |
čtvrtek | zavřeno |
pátek | 8 - 11 |
Stavíte nebo rekonstruujete? Potřebujete zákres existence vodohospodářských sítí? Potřebujete vyjádření k projektové dokumentaci pro územní řízení nebo vyjádření k projektové dokumentaci pro stavební řízení?Jednoduchým vyplněním formuláře si o ně můžete zažádat.
Důležité kontaky